De kunst (A.R.T.) van papiermanagement
Het overzien van al het papier en informatie wat op je bureau beland, kan omslachtig en overweldigend aanvoelen.
Onthoud daarbij, er zijn eigenlijk maar 3 dingen (A.R.T.) die je kunt beslissen over elk papier …
Act: Handel ernaar – je moet er iets mee doen. Doe het nu of plaats het in je taakbeheersysteem. Vergeet niet om het te plannen!
Refence it: Maak het vindbaar – bewaar het en berg het praktisch op, zodat het voor iedereen terug te vinden is.
Trash it: Verwijder / vernietig het – je hebt het niet nodig, dus verwijder het gewoon. Veel dingen kunnen in deze categorie vallen. Wist je dat 80% van hetgeen we opbergen fysiek en digitaal nooit meer ingezien wordt?
Je kunt dit systeem ook toepassen op je e-mails. Maak een beslissing over wat voor soort actie het is en handel er naar.
Gebruik de A.R.T. methodiek om je papieren en e-mails te beheren … do better, get organized.